среда, 6 ноября 2013 г.

Бігом до здоров'я

Одним з важливих засобів фізкультури є оздоровчий біг.

При методично правильному його використанні у дітей шкільного віку поступово розвиваються сприятливі зміни в серцево - судинної та дихальної системах , трохи збільшуються маса і розмір серця за рахунок помірного розширення його порожнин і деякого потовщення серцевого м'яза. За рахунок потовщення м'язових волокон ( гіпертрофії ) сила скорочень серцевого м'яза збільшується , в периферичний судинне русло надходить велика порція крові , тому в змозі м'язового спокою воно скорочується рідше , а час між скороченнями подовжується. Серце у систематично займаються бігом школярів працює тим самим економічніше , що можна встановити по улучшающейся у них реакції на навантаження вже після певного етапу занять . Під час бігу кров , протікаючи швидше і в більшому обсязі через легені , краще насичується киснем з вдихуваного повітря , обсяг якого збільшується (порівняно з спокоєм ) . При цьому кисень , захоплений червоними кров'яними тільцями , розноситься цілеспрямовано : працюючі м'язи отримують більшу частку, а ненавантажені - меншу частку крові. Таке раціональне розподілення забезпечується регулюючими механізмами нервової системи , які розвиваються завдяки систематичних занять бігом.

Біг краще інших засобів розвиває така важлива якість , як витривалість , відіграватиме протягом усього життя найважливішу роль у підтримці здоров'я , нормальної діяльності таких важливих фізіологічних систем , як серцево - судинна і дихальна .

Не так давно було проведено досвід використання оздоровчого бігу з лікувально - профілактичною метою серед ослаблених школярів 7-9 і 10-11 років , що страждали повторними захворюваннями верхніх дихальних шляхів і загостреннями хронічного тонзиліту . Діти молодшого шкільного віку проводили цілий рік за будь-якої температурі повітря в Ізмайловському парку Москви заняття під керівництвом досвідченого педагога Б. С. Толкачова . Протягом перших двох місяців тренувальними засобами були легкий біг , що чергується з ходьбою , і ігри - футбол та регбі за спрощеними правилами . На початку систематичних занять дистанції 300 м переборювалася дітьми з працею. Однак шляхом поступового нарощування тривалості повільного бігу і в міру пристосування організму до навантажень діти змогли вільно пробігати 2-3 км при зовсім сприятливої ​​реакції пульсу , артеріального тиску та інших об'єктивних показників стану організму. Після тримісячного періоду занять тривалість кожного тренування зросла з 45 хвилин до 2 годин. Діти перестали хворіти , пропускати через хворобу заняття в школі . Разючим був ефект загартовування у зв'язку з цілорічними заняттями на відкритому повітрі.

У віці початку статевого дозрівання (дівчата 10-12 років і хлопчики 12-14 років) можуть бути істотні відмінності в темпі біологічного дозрівання , що позначається на фізичному , руховому і функціональному розвитку . Тому перед тим , як почати заняття оздоровчим бігом , необхідно проконсультуватися з лікарем і отримати у нього дані про стан здоров'я та оцінку біологічного віку .

При проведенні занять слід враховувати ці дані : кілька знижувати навантаження дітям з уповільненим темпом статевого розвитку .

Використання бігу як основного засобу розвитку витривалості не виключає , а , навпаки , передбачає включення в систему занять вправ на швидкість , розвиток м'язової сили , спритності , гнучкості.

 Систему позашкільних занять оздоровчим бігом доцільно будувати по окремих етапах річного періоду , щоб кожний наступний період передбачав нарощування навантажень у повній відповідності з даними лікарського контролю і самоконтролю , якому слід навчати дітей принаймні з середнього шкільного віку

Комментариев нет:

Отправить комментарий