среда, 6 ноября 2013 г.

Замість пігулок

А якщо ваша дитина підріс і ранкова гімнастика не стала для нього звичкою , ви не гартували його і не прищепили любов до руху ?

Відповідь однозначна : почавши ходити до школи , він напевно буде частіше застудитися , стане ще менш рухливим , а згодом виросте болючим людиною. Найбільш поширеними недугами у дітей шкільного віку є хронічні захворювання верхніх дихальних шляхів , бронхіти , запалення легенів , бронхіальна астма. Часто зустрічаються й інші відхилення у стані здоров'я дитячого організму: неврози , порушення серцево - судинної системи , обміну речовин , алергія , Дефекти зору , опорно - рухового апарату .

Тим часом досвід багаторічних спостережень і дані досліджень свідчать про те , що на всіх етапах шкільного віку систематичні заняття фізичними вправами роблять величезний вплив на правильне морфологічне формування , фізичний розвиток і функціональне вдосконалення організму. Завдяки цілеспрямованому і своєчасному використанню оздоровчо - лікувальної фізкультури можна домогтися усунення недоліків фізичного розвитку ( вроджених або набутих) . Підібравши відповідні вправи , можна виправити дефекти постави - частої причини серйозних функціональних порушень. Фізичні вправи благотворно впливають на розвиток дихального апарату : підвищуються життєва ємкість легень , максимальна легенева вентиляція , а також бронхіальна прохідність.

Завдяки систематичних занять фізичними вправами серце дитини збільшується в об'ємі , підвищується його тонус , товщають м'язові волокна серця , що сприяє розвитку витривалості. Чималу роль грають фізичні вправи і в боротьбі з порушенням обміну речовин.

Нехай мене правильно зрозуміють мої колеги медики - я не проти медикаментів. Ліки служать хорошу службу в боротьбі з різними захворюваннями. Але їх треба застосовувати виключно там , де без них не обійтися. Адже медикаменти не тільки діють на хвороботворні мікроби ; вони попутно наносять та певної шкоди , викликаючи алергії і надаючи різні побічні дії на органи і системи дитячого організму.

Одному з провідних фармакологів належить такий афоризм: медикамент що слон у посудній лавці - вибираючи з купи посуду свій сервіз , неабияк перетопчеться решту .

Але раціональна фізична культура , спеціальні вправи в комплексі з масажем і загартовуванням роблять чудеса , піднімаючи на ноги паралізованих , зцілюючи страждають хронічною пневмонією , бронхіальною астмою , серцево - судинними захворюваннями , допомагаючи в тих випадках , коли ліки безсилі.

Лікування хронічних захворювань і профілактика засобами фізичної культури - тривалий процес , який ділиться на три етапи.

Перший етап - адаптація до фізичних навантажень , підбір вправ і розробка правильного режиму ( 2-3 місяці) . У цей період всі зусилля спрямовані на усунення порушень у здоров'ї , викликаних тривалими захворюваннями , травмою або оперативним втручанням , котрі зумовили тривале перебування дитини в малорухливому стані.

На другому етапі практикується режим загальнофізичної підготовки ( 3-4 місяці).

Третій етап передбачає тренувальний режим протягом усього наступного часу . Поряд з загальнофізичної підготовкою рекомендуються заняття видами спорту , які допомагають усунути ті чи інші відхилення у здоров'ї.

Пропонована схема оздоровчої фізкультури виправдовує себе при багатьох хронічних захворюваннях , таких , як ожиріння , хронічний бронхіт , хронічна пневмонія , бронхіальна астма , при ряді серцево - судинних захворювань , при порушеннях опорно - рухового апарату .

Комментариев нет:

Отправить комментарий